Lahden kilpailutapahtumaan osallistuvat nuottiluokkien kilpailijat (kv-kilpailu + kansallinen kilpailu) ajavat HRT-sarjapistelaskennallisesti samassa osakilpailussa. Tulokset yhdistetään ja pisteet jaetaan niiden sijoitusten perusteella.
Lahden kaksipäiväisessä kilpailutapahtumassa on käytössä ns. Super Rally -sääntö (uudelleen mukaantulo), jossa kilpailijaparille, joka on joutunut kilpailun ensimmäisen osan aikana (ensimmäisenä kilpailupäivänä) jättämään erikoiskokeen tai erikoiskokeita ajamatta tai ei saavu osan viimeiselle aikatarkastusasemalle ajoissa, voidaan myöntää uudelleen mukaantulo kilpailun seuraavalle osalle, toiselle kilpailupäivälle.
Puolitoistakertaiset HRT-pisteet
Kaksipäiväisestä Lahden kilpailutapahtumasta ja sarjan viimeisestä osakilpailusta 1- ja 2-kuljettaja saavat luokkatulosten perusteella 1,5-kertaiset sijoituspisteet; voittaja saa 16,5 pistettä, 2:ksi sijoittunut 13,5 pistettä, 3:nneksi sijoittunut 12 pistettä, 4:nneksi sijoittunut 10,5 pistettä, jne.
Mikäli ko. kilpailuissa luokassa on kilpailuun hyväksyttyjä kilpailijoita vain yksi (1), saa kyseinen kilpailija 13,5 pistettä ollessaan mukana kilpailun lopullisissa tuloksissa.
Lopullisissa sarjapisteissä huomioidaan toinen 1,5-kertaisista sijoituspisteistä sillä perusteella, kummasta osakilpailusta saavutettu sijoituspistemäärä on suurempi. Poislaskettu 1,5-kertainen sijoituspistemäärä huomioidaan kuitenkin normaalina sijoituspistemääränä (11, 9, 8, 7, jne.) sarjatuloksissa. Mikäli poislasketun 1,5-kertaisen sijoituspistemäärän kilpailuluokassa on kilpailuun hyväksyttyjä kilpailijoita ollut vain yksi (1), saa kyseinen kilpailija 9 pistettä.
Luokkien lähtöjärjestys
EM Lahti Historic Rallyyn starttaavat ensimmäisinä kv-kuljettajat, jotka ajavat EM-pisteistä. EM-puolella kv-kisassa sitten näiden jälkeen kansallisella lisenssillä ajavat, jotka eivät ole oikeutettuja pisteisiin.
Tasanopeus- ja näytösajoluokka starttaavat reitille seuraavina, sitten normaalin HRT-osakisan tapaan kansallisen nuottiluokat, HRT-luokat 1–18, Kuplapaja VW -rallisarjalaiset sekä Classic F -sarjan luokat. Näiden jälkeen muut ns. lisäluokat.
Tasanopeusluokassa pisteitä kummastakin päivästä erikseen
Tasanopeusluokan 1- ja 2-kuljettaja saavat pisteitä sarjan osakilpailusta luokkatulosten perusteella niin, että voittaja saa 11 pistettä, seuraava 9 pistettä, 3. sijoittunut 8 pistettä, 4. sijoittunut 7 pistettä jne. Mikäli luokassa on kilpailuun hyväksyttyjä kilpailijoita vain yksi (1), saa kyseinen kilpailija 9 pistettä ollessaan mukana kilpailun lopullisissa tuloksissa.
Kaksipäiväisestä Lahden kilpailutapahtuman molemmista kilpailupäivistä jaetaan omat sijoituspisteet. Näin tasanopeusluokan kalenterissa on ikään kuin yksi osakilpailu enemmän kuin HRT-luokkien puolella. Ja samoin sarjapisteitä tulee ikään kuin ”tuplasti” Lahdessa.
Kansainvälisiä osanottajia Lahden tasanopeusluokassa HRT-pisteet eivät ”hetkauta”. EM-karsintakilpailun tuloksissa kolmas osa menestyneistä saa oikeuden osallistua FIA:n tasanopeusluokan EM-finaaliin joulukuun alussa Belgiassa.